torsdag den 3. januar 2008

Humans4balance


Det er vist på tide, at jeg får reklamereret for min hjertesag: humans4balance.com.

Jeg har i længere tid haft lyst til at engagere mig i en organisation, som er med til at gøre en positiv forskel i denne verden. Problemet med mange store organisationer er, at mange penge går til administration og vanvittigt høje lønninger til lederne af organisationerne. Se evt. http://wowoman.blogspot.com/2007/12/fyr-direktrne.html.

Jeg har også været i tvivl om, hvilken sag jeg egentlig skulle engagere mig i. Der findes så mange gode sager, men jeg kunne ikke finde den rigtige. Jeg vil helst engagere mig i noget som har et større, overgribende som på et højere niveau forener de mange sager: nemlig at balancere denne verden mod en mere human, naturmæssig og økonomisk forsvarlig levevis.

Det som skræmmer mest med den udvikling verden tager, er at ekstremerne får mere og mere at sige. De religiøse ekstremer, de politiske ekstremer og de økonomiske ekstremer.

Jeg her derfor besluttet at starte min egen forening - en international NGO som arbejder for at skabe en mere balanceret verden.

Humans4balance er en selvstændig NGO og samtidig en metaorganisation, som søger at samle det essentielle i en balanceret levevis, medmenneskelig adfærd og fredelig sameksistens på et politisk, økonomisk og alment menneskeligt niveau.

Vi ønsker at samle alle gode kræfter og skabe et fælles talerør for alle de almindelige mennesker, som ønsker at leve et liv uden vold, et rimeligt forbrug, som tager hensyn til andre mennesker, til naturen og som holder en rimelig økonomisk tilstand i verden sammen med lokale og internationale bevægelser, der søger at skabe en fælles politisk og folkelig opmærksomhed på måder, hvorpå vi alle kan være med til at opnå en mere balanceret levevis og økonomisk kultur, som i høj grad tager hensyn til almen menneskelige og naturmæssige forhold fremfor ensidige til magt- og profitmæssige forhold.

Hjemmesiden er p.t. kun på engelsk og ønsker du en dansk tekst om Humans4balance er du velkommen til at skrive til mig på siffens (snabelA) gmail . com.

Jeg takker for de positive tilkendegivelser, jeg allerede har fået og ser frem til at udvikle organisationen. Forslag og bidrag af alle slags modtages med kyshånd.

Ingen kommentarer: